Forum www.strategie23pal.fora.pl Strona Główna www.strategie23pal.fora.pl
Forum Sekcji Gier Bitewnych i Wojennych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej Ośrodka Kultury w Będzinie (strategie23pal)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Spotkanie w listopadzie 2014 (29.11.2014)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.strategie23pal.fora.pl Strona Główna -> Gry wojenne - rozgrywki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Saw11




Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 17:49, 26 Lis 2014    Temat postu:

Zamierzam być do końca, także nie wyjde w trakcie gry (chyba że mała Ula zachoruje;) ).

Mówiłem o 5 godzinach, bo na pierwszą grę i tak dłuższego scenariusza nie ukończymy. Ale bede oczywiscie grał do 15.

Przy czym z ostrożności mozecie zabrać dodatkową gręWink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Saw11




Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 1:40, 30 Lis 2014    Temat postu:

Dzięki Panowie za grę w La Retour de l'Empereur! System mi się bardzo spodobał - mechanika, oddanie realizmu i sporo kombinowania to z pewnością atuty tej gry.

Gwardia francuska pokazała, że w wojsku niekoniecznie liczy się wzrost i postura, bo im większy żołnierz tym łatwiej w niego trafić Wink

Co do mankamentu związanego z pojawieniem się "z lasu" posiłków pruskich:
okazuje się, że instrukcja tego 25-letniego systemu przewidziała takie przypadki i zasada jest taka, że gdy przeciwnik wkroczy na sąsiednie pole w stosunku do tego, gdzie mają przybyć posiłki (i nie jest ono krańcem mapy) to posiłki natychmiast wchodzą do gry.
Zatem nie byłoby takiej sytuacji, że nagle pojawiają się 3 pułki piechoty pruskiej koło francuskiej gwardii Wink Tylko samo podejście wojsk francuskich spowodowałoby napotkanie nowych jednostek przeciwnika.

Acha, i jednak stoki dają bonus w walce w zwarciu: minus 1 do wartości walki w zwarciu, gdy atakuje się pod górę. Musiałem chyba patrzeć na modyfikatory do ostrzału; )

Pozdrawiam i mam nadzieję, że jeszcze zechcecie ze mną zagrać w ten system!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Saw11 dnia Nie 2:49, 30 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zygfryd




Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Motkowice

PostWysłany: Nie 14:18, 30 Lis 2014    Temat postu:

Ja również uważam, że system jest ciekawy. Myślę, że wszystkie elementy pola walki i wzajemne zależności są dobrze oddane. Ciekawy pomysł z podłużnymi żetonami. Jedyne zastrzeżenie to dość żmudna procedura starcia - najpierw odejmowanie, by za chwilę, tak otrzymany wynik pomnożyc przez kolejną wartość. Na pewno wynikało to z naszego niedoświadczenia i z czasem nie będzie to zauważalne. Chętnie zagrałbym w większą bitwę. W tej skali spodziewam się, że będzie możliwość manewrowania większymi siłami (przynajmniej dywizja), żeby wybrać miejsce ataku.
Tak jak rozmawialiśmy, dorobiłbym żetony do zaznaczania strat. Jaka największa liczebność występuje w tej grze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Saw11




Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 18:05, 30 Lis 2014    Temat postu:

Co do procedury to faktycznie nie jest to proste spojrzenie na jednostkę i już wszystko wiadomo, tylko trzeba sprawdzić w tabelce ile siły ("rzędów") pozostało jednostce. Myślę, że po opanowaniu zasad nie powinno to sprawiać większego problemu. Jednak małe żetony z cyfrą rozwiązałyby problem spoglądania na tabelki. Maksymalna siła to 9.

Jasne, że są większe bitwy! W Waterloo jest po kilka korpusów na stronę, podobnie pod Ligny (cała bitwa). No i jest wiele scenariuszy na pojedyncze korpusy czy dywizje, gdzie mamy spore połacie terenu do manewrowania.

Co do zasad jeszcze:
- jednostka która szarżowała może po zakończeniu szarży wykonywać kontrszarże (dzieje się tak wtedy, gdy jednostka gracza broniącego wkroczy podczas ucieczki na frontowy hex kawalerii).
Zatem w tej sytuacji, co Sebastian zrobił szarszę dwoma pułkami kawalerii na moją jednostkę, a następnie moja jednostka uciekła w wyniku ostrzału, to należało uznać, że jedna z jednostek kawalerii mogła zrobić kontrszarżę (gdyż w chwili, gdy moja jednostka nie przeszła testu morale i została zdezorganizowana, jednostki kawalerii zakończyły szarżę - a więc powinno się obrócić je na stronę kolumny. Dopiero potem moja jednostka piechoty powinna wykonać odwrót. A ponieważ jedyne wolne pole było wzdłuż jednostki kawalerii, to mogła ona wykonać kontrszarżę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Khamul
Administrator



Dołączył: 29 Wrz 2012
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Nie 18:32, 30 Lis 2014    Temat postu:

Na wczorajszym comiesięcznym spotkaniu w Będzinie było 5 osób, rozegraliśmy 4 bitwy.

1st St. Albans 1455 – moja wczorajsza rozgrywka z Michałem, co tu dużo pisać, chyba 4ty raz w tę bitwę grałem, nadaje się zdecydowanie na rozpoczęcie przygody z tym system, ale jednocześnie jest bardzo niezbalansowana, aby wygrać Lancasterami trzeba dobrze grać i jeszcze lepiej rzucać kością, szczególnie przy kontynuacjach Wink Galeria: [link widoczny dla zalogowanych]

2st St. Albans 1461 – krótko, grałem Lancasterami przeciwko Michałowi. Najbardziej rozbudowane zasady dotyczące scenariusza, to chyba powodowało, że bitew zostawiłem sobie na sam koniec. Jak się okazało, moim zdaniem najciekawsza bitwa z całego systemu (grałem w większość bitew Infidela i wszystkie B&R, nie mam tylko porównania z MoI). Owe rozbudowane przepisy powodują to, że bardzo ciężko przewidzieć zachowanie przeciwnika, gracze na kilka sposobów mogą uzyskać zwycięstwo (np. Yorkowe mogą, po spełnieniu konkretnych warunków, zacząć wycofywać część jednostek za co Lancasterowie tracą punkty zwycięstwa. Może to też być najdłuższy scenariusz i najkrótszy (jak się ma szczęście i przyciśnie Yorkami, można wygrać w pół godziny) No i chyba jedyna bitwa gdzie odpuszczanie ruchu w przypadku Yorków, aby wygrać grę, ma rzeczywiście sens. Jeżeli ktoś ma B&R gorąco polecam ten scenariusz. Galeria: [link widoczny dla zalogowanych]

Życka Wola 1794 – ma być dodatkiem do gry Maciejowice 1974. Rozegraliśmy wczoraj testowo 4 etapy z Zygfrydem. Hipotetyczne starcie. Tylko dwie dywizje na planszy. Podczas wczorajszego starcia można było obejrzeć wielką szarżę rosyjskiej kawalerii, która rozbiła polską kawalerię i zdobyła większość polskich dział. Bitwa bardzo dobra dla osób, które chciałby poznać / nauczyć się tego systemu. Ale też dla kogoś z 2-3 godzinami wolnego czasu. Moje uwagi po testach:
- zamiast losowych aktywacji (tylko dwa żetony) byłbym za „I go You go”,
- kluczem do tego, aby gra była ciekawa są punkty zwycięstwa, jak graliśmy aż się pchało pytanie „o co walczymy” zdobycie przeprawy Polakami, czy przebicie się jest moim zdaniem raczej nierealne; proponowałbym raczej punkty terenowe plus punkty za zniszczenie jednostek przeciwnika podliczane pod koniec gry.
- apeluję o zmianę prezentacji różnicy wzniesień na planszy z obecnej na kolorystyczną (np. jak w grach GMT), grając często się myliłem czy jadę/idę pod górkę czy z górki Wink
Galeria: [link widoczny dla zalogowanych]

A o Ligny 1815 - The Guard Attacks wypowiadać się nie będę, ponieważ nie grałem Wink. Galeria: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Saw11




Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 0:59, 30 Gru 2014    Temat postu:

Relacje z naszej bitwy o Ligny można przeczytać tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.strategie23pal.fora.pl Strona Główna -> Gry wojenne - rozgrywki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin